Esansiyel tremor nedir? Ellerimdeki titreme neden olabilir?

cuizera#Beyin & Sinir - 1 yıl önce

Esansiyel tremor nedir? Ellerimdeki titreme neden olabilir?

Merhaba, uzun yıllardır titreme problemi yaşıyorum. Hayatı bana zehir edecek bir titreme değil ancak sıkıntılı bir durum. Bir çok doktora göründüm. Hepsi kan testleri yaparak esansiyel tremör teşhisi koydular. Benim bu durum çok canımı sıkıyor. Mesela yavaş hareketler yapmaya çalıştığımda parmaklarımda çok titriyor. Veya bazen ağır bir şey kaldırdığımda kontrol edilemeyecek kadar çok titrediği dahi oluyor. Bu problem güçsüzlükten, sinir uçlarının beslenememesi gibi durumlardan yaşanamaz mı? doktorlar hep tedavisi yok, kalıtsal bir hastalık diyip esansiyel tremör diyorlar. Ancak ailede hiç kimsede bu durum yaşanmamış geçmişe dönük araştırdığımda da yok. Psikolojik bir tramvadan dolayı olabilir mi? bu konuda tanıdığınız gerçekten ilgi gösterebilecek bir doktor öneriniz var mı acaba? Teşekkür ederim.


Cevap (1)

Tremor,  kelime anlamı olarak titreme demektir. Bir çok nedenden kaynaklanabilir. Bazıları fizyolojik (normal) bazıları ise patolojik (bir hastalığa bağlı) olabilir. Titreme, beyin ve beyincikteki hastalıklar, kol ve bacak sinirlerindeki hasarlar (periferik nöropati), Parkinson hastalığı, alkol bağımlılarında alkol yoksunluğu gibi durumlarda ya da bazı ilaçların yan etkisi olarak görülebilir. Titreme, postural (ayağa kalkma), istirahat, hareket ya da bir iş sonrası görülebilir. Titreme hastalığı olarak da bilinen esansiyel tremor, neden kaynaklandığı belli olmayan tremor demektir. Genellikle kalıtsal olduğu kabul edilir. Esansiyel tremor diyebilmek için altta yatan her hangi bir nedenin olmaması gerekir. Tremor, bazen stres, anksiyete (kaygı, endişe) bozukluğu gibi psikolojik problemler, aşırı çay ve kahve gibi kafeinli içecekler, kol kaslarının aşırı zorlanması sonucu yorulması, kan şekerindeki düşüş ellerde geçici titremelere neden olabilir. Buna fizyolojik tremor denir. Patolojik tremor ise beyin ya da beyincik ile ilgili bir hastalıklar, alkol yoksunluğu, Parkinson hastalığı, multipl skleroz, inme, travmatik beyin hasarı, bazı ilaçlar (amfetaminler, kortikosteroidler, sikiyatrik bozukluklar için kullanılan bazı ilaçlar), cıva zehirlenmesi, hipertiroidi veya karaciğer yetmezliği gibi nedenlerden kaynaklanır. Bu konuda deneyimli olan bir nöroloji doktoruna muayene olmanızı tavsiye ederim.  

İlgili Sorular


Penisilin uyku ve halsizliğe neden olur mu?

Gizli Profil - 1 yıl önce

Penisilin uyku ve halsizliğe neden olur mu?

Penisilin uyku ve halsizlik yapar mı ?


Beyincik kisti

uduman - 7 ay önce

Beyincik kisti

Merhaba hocam. 21 yaşındayım. Mide bulantısı ve baş dönmesi sebebi ile hastaneye gittim. MR sonucu, beyinciğe baskı yapan doğuştan gelen bir kist olduğunu öğrendim. Şu anda ilaç tedavisi görüyorum fakat hala baş dönmesi ve mide bulantım var. Ne yapacağımı bilemiyorum hocam. Yardımcı olursanız sevinirim.


Babam mesane tümörü nedeniyle 5 defa ameliyat olsu

Ayse - 7 ay önce

Babam mesane tümörü nedeniyle 5 defa ameliyat olsu

Merhaba hocam, benim babam 65 yaşında. Bundan 5 sene önce idrarda kanama nedeni ile Çam ve Sakurada bir Üroloji doktoruna başvurduk. Orda yapılan tetkikler sonrası mesanede tümör olduğu söylendi. Bunun üstüne ameliyat olduk. Ancak bu ameliyatla kalmadı daha sonra 5 defa daha mesane tümörü nedeni ile ameliyat yapıldı. Babam 1 haftadan beri sondalı idrar yapmakta Siz ne önerirsiniz ne yapmamız gerekir?


Sol testisimde ağrı var

Gizli Profil - 4 ay önce

Sol testisimde ağrı var

Umarım iyisinizdir, size bir konuda danışmak istiyorum., yardımcı olursanız sevinirim (Uzun bir yazı olacak lütfen kusura bakmayın, detayları vermem lazım, yaşım 24) Ben yaklaşık 4 hafta önce şüpheli olduğunu düşündüğüm bir ilişki yaşadım (korunmama rağmen). Aynı hafta içerisinde idrarda yanma ve kaşıntı gibi şikayetlerle bir üroloğa gittim. Gonore veya idrar yolu enfeksiyonu olabileceğimi söyledi ve bir idrar tahlili yapmamı istedi (sarı veya yeşil bir akıntı olmadı ama ilaç kullandığım bir hafta boyunca bir ıslaklık vardı penis ucunda), tahlilde enfeksiyon olduğu gözüküyordu. İlaç olarak Azitro 500 mg (3 adet hap olan) kullandım ve bir hafta sonra tekrar aynı doktora kontrole gittim. Semptomlarım neredeyse yok gibiydi ve tekrar 1 hafta kadar daha Azitro 500 mg kullanmamı söyledi. Aradan 1 hafta geçti ve semptomlarım gitti fakat 2 gündür sol testisim ve sol tarafımda ki kasıkta bir ağrı var, bugün hastaneye gittiğimde doktorun hastaneden ayrıldığını ve başka bir şehre gittiğini öğrendim. Ağrım bir anda çok arttığı için Genel Cerrahi muayene etti. Testisimde ve kasığımda herhangi bir şişlik ve kızarıklık yok ama o bölgemde fakat ağrı var. (bugün yürürken bayağı bir ağrı hissetim fakat şimdi hafifledi bayağı) İlaç olarak Dexpadu 50mg/500 mg ve Roxin 750 mg verdi. Fakat 3. kez daha yüksek dozda antibiyotik kullanmak beni biraz gerdi, sizce ilaçları kullanmalı mıyım iltihap ilerlemiş demek midir? Bir tavsiyenizi almak çok isterim. Saygılarımla,


Yeni Sorular


Sürekli yorgunluk hissediyorum.

Gizli Profil - 12 saat önce

Sürekli yorgunluk hissediyorum.

Merhaba benim sürekli yorgun olma halim var, sürekli gün içinde uykum geliyor. Bunun geçmesi için ne yapmalıyım?


Egzersiz ve diyet tansiyonumun düşmesine faydalı olur mu?

aykutsaglam - 3 gün önce

Egzersiz ve diyet tansiyonumun düşmesine faydalı olur mu?

Merhabalar hocalarım, yüksek tansiyondan daha önce kardiyolojiye gittim ekg, eko çekildi temiz çıktı böbreklere bakıldı problem gözükmedi. Holter takıldı sonucuna bakarak doktor tansiyon hastası değilsin dedi. Ancak tansiyonum gündüz 13 8 / 13 7 çıkıyor akşamları 14 9 ancak tansiyonumun yükseldiğini 17 11 gibi rakamlara ulaştığında anlıyorum. Kilo fazlam var. Home ofis çalıştığım için neredeyse hiç hareket etmiyorum. ve maalesef uyku düzenimde yok. Egzersiz ve diyet tansiyonumun düşmesinde faydalı olur mu. 14 9 korkulacak bir değer midir ilaç tedavisi gerektirir mi. Teşekkürler.


İdrar yolu enfeksiyonu düşüğe neden olur mu?

emine2407 - 4 gün önce

İdrar yolu enfeksiyonu düşüğe neden olur mu?

Merhaba, Bende mantar enfeksiyonu vardı kadın doğuma gittim ilaçlarla geçti . Çocuk düşünüyoruz korunmuyoruz. 3 4 gündür . Dünden beri idrar sırasında ve sonrasında yanma var neyle alakalı olabilir ve ilişkiye devam edebilir miyiz hamileliğe engel olur mu?


Göğüs ağrısı ve nefes darlığı çekiyorum. Ne olabilir?

Gizli Profil - 5 gün önce

Göğüs ağrısı ve nefes darlığı çekiyorum. Ne olabilir?

Anemi nedeni ile dahiliye uzmanına gittim ve eczaneden kan serumu alarak, ilk gün 2, ikinci gün ise 3 adet takıldı. Ancak ikinci günde tam serum biterken, alerji olduğum anlaşıldı ve damardan Avil verildi. Avil verildikten sonra aşırı yanma oldu, belim kırılacak gibi ağrımaya başladı, bir serum daha taktılar, kemik ağrısı, aşırı derece şişlik ve kabartı oldu. Serum bittikten sonra çıkarken kapı önünde düşük tansiyondan baygınlık geçirdim, 2 serum daha taktılar ancak ne bilmiyorum. O günden beri (1 hafta oldu.) yoğun göğüs ağrısı, nefes darlığım var. Merdiven çıkamıyorum, nefesimi düzenleyemiyorum, konuşurken nefesimden tıkanıp öksürmeye başlıyorum. 2 gündür bu nefes darlığı ve göğüs ağrısı artmaya başladı. Ne oluyor hiçbir fikrim yok. 16 yaşındayım, kızım.


Paratitoid  (parat) hormon baktırmam gerekiyor mu?

gonul - 6 gün önce

Paratitoid (parat) hormon baktırmam gerekiyor mu?

17 yaşında kızımım tahlil sonucunda kalsiyum 10.08 ürik asit 6.02 çıktı. Parot hormonuna baktırmam gerekir mi? Teşekkür ederim. Günlük en az 3 lt su tüketir